VW golf 6
27.04.2011 16:18
Volkswagen upravil sériový Golf na verziu s výkonom 441 konských síl. Nasadí ho do 24-hodinovky na Nürburgringu už tento rok.
Pretekársky špeciál je upravenou verziou sériového Golfu šiestej generácie, no okrem základu karosérie, svetiel, masky a zadného veka tu neostal kameň na kameni. Výkon dosahuje 324 kW (441 k), krútiaci moment 540 Nm. Najrýchlejší súčasný Volkswagen (v zrýchlení z 0 – 100 km/h), Golf R, ktorý stovku pokorí za 5,5 sekundy disponuje výkon „iba“ 199 kW (270 k), Golf24 je tak silnejší než Audi R8 s osemvalcom po kapotou.
Má na to však nárok, materská značka sa ho chystá nasadiť do 24-hodinových pretekov v Nürburgringu. Predtým sa na podobné účely používalo Scirocco GT24, Golf je jeho nasledovníkom. Trojdverová karoséria ukrýva prepĺňaný 2,5-litrový päťvalec, ktorý svoj potenciál odovzdáva všetkým štyrom kolesám. Predchádzajúcu verziu Golfa, ktorá v roku 2007 skončila v Zelenom pekle ôsma v celkovom poradí poháňalo 221 kW (301 k), všetka sila však išla len na prednú nápravu.
Nasadenie (23. až 26. jún 2011) na legendárnom okruhu má byť zároveň oslavou 35. výročia uvedenia prvého Golfa GTI. Testy už prebehli koncom minulého roka na portugalskom okruhu Portimão, skúšky budú i naďalej pokračovať v talianskej Vallelunge. Medzitým si Golf24 odskočí ešte na tri podujatia na Severnej slučke. Veľa šťastia!
Pretekársky špeciál je upravenou verziou sériového Golfu šiestej generácie, no okrem základu karosérie, svetiel, masky a zadného veka tu neostal kameň na kameni. Výkon dosahuje 324 kW (441 k), krútiaci moment 540 Nm. Najrýchlejší súčasný Volkswagen (v zrýchlení z 0 – 100 km/h), Golf R, ktorý stovku pokorí za 5,5 sekundy disponuje výkon „iba“ 199 kW (270 k), Golf24 je tak silnejší než Audi R8 s osemvalcom po kapotou.
Má na to však nárok, materská značka sa ho chystá nasadiť do 24-hodinových pretekov v Nürburgringu. Predtým sa na podobné účely používalo Scirocco GT24, Golf je jeho nasledovníkom. Trojdverová karoséria ukrýva prepĺňaný 2,5-litrový päťvalec, ktorý svoj potenciál odovzdáva všetkým štyrom kolesám. Predchádzajúcu verziu Golfa, ktorá v roku 2007 skončila v Zelenom pekle ôsma v celkovom poradí poháňalo 221 kW (301 k), všetka sila však išla len na prednú nápravu.
Nasadenie (23. až 26. jún 2011) na legendárnom okruhu má byť zároveň oslavou 35. výročia uvedenia prvého Golfa GTI. Testy už prebehli koncom minulého roka na portugalskom okruhu Portimão, skúšky budú i naďalej pokračovať v talianskej Vallelunge. Medzitým si Golf24 odskočí ešte na tri podujatia na Severnej slučke. Veľa šťastia!